Management flota si masini

Masini, reparatii, garantii

garantii
garantii

Am vrut de mult sa scriu articolul asta, despre masini, reparatii si garantii, dar l-am tot lasat pentru o data ulterioara. Cred ca toti cei care aveti masini ati avut la un moment dat reparatii la masina dupa ce expirase garantia si va trebuia o piesa.

Toate piesele au garantii de buna realizare, functionare si montaj, sau asa e in teorie.

Exista mai multe variante si am sa le tratez separat pe fiecare ca sa va explic cum ar trebui facut:

Sa ziceam ca aveti o masina in garantie si se strica ambreiajul pe la 5000 de km, sau chiar mai devreme. Am abordat problema ambreiajului pentru ca e un caz real: cineva a cumparat o masina noua si in 1000 de km i s-a dus ambreiajul.

Caz concret de garantii – ambreiajul

Ambreiajul e o piesa de garantie delicata pentru ca e trecuta in carte ca si consumabil, si asa cum stie toata lumea, sau asa cum iti va spune dealerul fiind consumabil nu face obiectul garantiei.

Totul corect pina aici cu un amendament important: toate piesele consumabile au o durata de exploatare normata (sau ar trebui sa aiba, iar la ambreiaj asta nu ar trebui sa fie mai mica de 100.000 de km, in anumite cazuri poate fi de pina la 250.000 de km).

In cazul in care consumabilul se defecteaza inainte de acea perioada trebuie sa beneficieze de garantie la fel ca orice alta piesa (exista 2 reguli cand cumparati o masina pentru a evita pe cat posibil astfel de probleme: intrebati de perioada asta si cereti sa fie trecuta in oferta, care e parte din contractul de cumparare valori minime si maxime pentru componentele principale, daca dealerul evita sa va dea astfel de valori, evitati sa cumparati o astfel de masina.

A doua regula ca sa nu aveti probleme de garantii

Nu cumparati masini care au fost lansate de mai putin de 2 ani in piata, iar daca totusi nu respectati regula asta e musai sa o respectati pe prima).

Deci, un ambreiaj care se strica la 1000 de km este o problema de proasta proiectare sau de defect de material, nicidecum o uzura accentuata generata de utilizator (situatie in care nu ar mai face obiectul garantiei).

In cazul asta aveti urmatoarele variante:

-sa platiti voi (acceptand vrajeala oamenilor de la service a dealerului), varianta cea mai costisitoare dar si cea mai lipsita de batai de cap si varianta de a cere garantia.

Vaianta asta, de a cere garantia e cu mult timp pierdut, cu expertize (cel mai probabil) si cu bani cheltuiti, dar in caz in care castigati veti recupera banii.

Sa va spun cum am procedat in astfel de cazuri: m-am certat cu ei, vre-o 2-3 luni, dupa care am zis ca vin si fac expertiza cu un expert autorizat de catre tribunal, iar concluziile aluia le public in presa si merg dupa pe varianta judecatii.

Au cedat dupa ce au auzit de presa pentru ca pierderile pe vanzari sau costurile de a repara asta erau mult mai mari decat ce trebuiau ei sa repare la masina mea.

Bun, sper ca am lamurit asta!

Cazul unei piese defecte dupa perioada de garantie

Exista varianta in care vi se defecteaza o piesa dupa garantie si trebuie reparata masina. In cazul asta aveti 2 variante:

-sa va duceti la reprezentanta si sa inlocuiti acolo si beneficiati de garanti atat la piesa cat si la manopera, dar cu costuri mai mari.

-sa va duceti la un service din afara retelei autorizate.

Prima varianta e simpla o sa abordez niste probleme care pot aparea in varianta cu servcie-ul din afara retelei autorizate.

Aici aveti 2 variante:

-sa veniti voi cu piesa

-sa o cumparati de la ei.

Varianta 1 – veniti voi cu piesa

In cazul asta garantia la piesa este data de catre furnizorul piesei, iar manopera de catre service.

La manopera service-ul acorda o garantie legala de 3 luni. ATENTIE! Garantia asta este o garantie acordata pentru proasta montare a piesei sau probleme aparute din cauza montarii piesei.

Daca piesa se defecteaza in cele 3 luni sau dupa fara a fi probleme de montaj service-ul va poate factura din nou manopera, ceea ce e corect pentru ca ei muncesc de 2 ori sa monteze o piesa care nu s-a defectat din vina lor.

Cu o hartie de la service va duceti la furnizorul piesei si va va inlocui piesa, dar nu va plati si manopera de inlocuire a noii piese, sau cel putin asta va incerca sa va convinga furnizorul piesei.

Normal ar fi sa plateasca si manopera de inlocuire a piesei pentru ca nu e nici  vina dumneavoastra si nici a service-ului ca v-a furnizat o piesa proasta, iar dumneavoastra deja ati platit manopera pentru prima piesa.

Cine plateste a doua manopera?

Ok, in cazul in care le cereti sa va deconteze manopera va urma o intrega circoteca cu furnizorul piesei pentru ca el va sustine ca nu e treaba lui manopera.

Varianta pentru a recupera manopera este instanta, dar ei se bazeaza pe faptul ca nu se duce nimeni in instanta pentru 100 -200 de ron.

Dar, pentru persoane fizice exista varianta protectia consumatorului (nu prea fac ei mare branza dar merita incercat inainte de instanta).

Mai e o problema aici: furnizorul piesei o sa vrea sa va inlocuiasca piesa defecta cu alta a aceluiasi producator, iar in anumite situatii, dupa ce ai schimbat 2 sau 3 piese si se defecteaza toate nu prea iti mai convine sa faci asta pentru ca te saturi de timp pierdut, de stat in service si etc.

Iarasi problema se rezolva cu protectia consumatorului sau cu instanta daca furnzizorul nu accepta varianta sa va returneze banii si sa cumparati o alta piese de la un alt furnizor.

Care e solutia?

Pentru a evita prblemele astea e bine sa discutati problema de la inceput cu furnizorul si daca nu este scris explicit in certificatul de garantie a piesei ca deconteaza si manopera ar fi bine sa nu cumparati piesa de la el si sa o cumparati de la service sau de la alt furnzior care face asta (va fi greu sa gasiti unul pentru ca toti procedeaza la fel).

Varianta 2 – cumparati piesa de la service

Foarte multe service-uri comanda ele piese de la diversi furnizori si v-o revand dumneavoastra. In cazul asta, conform legii (legea de protectie a consumatorului) el este responsabil atat de piesa cat si de manopera.

Adica, ar trebui, ca daca piesa de defecteaza in perioada de garantie el sa va dea o piesa noua si sa suporte si manopera. Cu toate astea ei or sa va spuna ca daca piesa s-a defectat dupa cele 3 luni nu va mai dau garantie la manopera si or sa va factureze o noua manopera cu toate ca ati cumparat piesa de la el.

Ei fac asta pentru ca nici lor nu le deconteaza furnizorul de piese manopera pentru a doua pieasa si lucreaza pe gratis. Dar asta e problema lui si a contractului pe care il are cu furnizorii de piese.

Problema e mai complicata in relatia asta: service-furnizor de piese asa ca nu o sa intru in detalii. Cert este ca nu trebuie sa acceptati o astfel de situatie si sa cereti sa va inlocuiasca piese gratuit pe cheltuiala lui.

Altfel, variantele sunt aceleasi: protectia consumatorului si daca nu se rezolva trebuie sa mergeti in intanta. Ei se mai folosesc si de o alta smecherie pe care o fac: in momentul in care iti comanda piesa te intreba: vrei de la furnizorul X cu 100 de ron, de la furniorul Y cu 120 de ron sau de la furnizorul Z cu 250 de ron sau pe original cu 400 de RON?

Ce varianta de piesa alegi?

Pe langa faptul ca daca nu esti in domeniu nu prea stii ce sa alegi, in cazul in care se va defecta in garantie ei se vor folosi de asta ca sa platesti o noua manopera spunandu-ti ca tu ai ales furnizorul si nu ei.

O astfel de practica este oarecum si neprofesionala pentru ca tu te duci la service-ul respectiv mergand pe ideea ca ei sunt specialisti si stiu mai bine ca tine ce trebuie sa faca si piese sa-ti puna astfel ca tu sa nu ai probleme (in cazul asta probabil ca iti vorrecomanda piesa la care au ei cel mai bun profit, care poate sa fie nu cea mai buna, dar oricum tu nu stii asta, dar daca deconteaza, asa cum ar fi legal, manopera e bine sa mergi pe varianta asta).

Deci, varianta cea mai buna este sa aleaga service-ul pentru tine piesa (si sa le precizezi in mod explicit de la inceput varianta cu manopera in caz de defectiune) care daca se strica iti ofera tot fara sa platesti nimic inclusiv tractarea masinii daca te lasa masina in drum.

Cum rezolva el cu furnizorul lui de piese este problema lui si nu a ta. Insa, daca faci asta in mod cert a doua oara nu te va mai primi in service (ma refer sa ii ceri sa-ti deconteze cheltuielile de tractare, manopera).

Problemele sunt mult mai complicate si cu multe implicatii si conflicte de interese, iar eu, uneori, sunt uimit cum traiesc unele service-uri din naivitatea noastra.

Daca sunteti intr-o astfel de situatie ma puteti contacta si va ajut cu placere.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

54 de comentarii la „Masini, reparatii, garantii

  • Salut si La Multi Ani !
    Cred ca mie imi era dedicat articolul; asa ca imi expun si eu punctele de vedere.

    Referitor la ambreiaj, este si nu este un consumabil. Este destul de greu sa acorzi garantie pe kitul de ambreiaj, intrucat este o piesa mobila ce suporta forte foarte mari. Un ambreiaj poate fi facut praf foarte usor: da-mi o masina cu cutie de viteze manuala, indiferent de uzura ei (poate sa aiba 0 kilometri), si ii faram ambreiajul fara sa demontez nimic si fara ca macar sa ies din parcare. Doar trag frana de mana, incerc sa plec de pe loc, o tin din ambreiaj si in acelasi timp turez motorul. In maxim 1 minut avem ambreiajul praf, fara ca sa fie un defect de fabricatie la mijloc.
    Insa, daca ne intoarcem la dealer cu masina si cerem garantie, dupa ce se demonteaza cutia, se va vedea clar ca placa de presiune si-a schimbat culoarea (s-a “albastrit”) ca urmare a supraincalzirii, ferodoul de pe disc s-a consuma bine, iar rulmentul de presiune e si el tandari. Daca sunt dubii, service-ul poate emite si o nota tehnica in acest sens.
    Un kit de ambreiaj, in functie de calitatea pieselor si de regimul de utilizare al autoturismului, poate pica dupa 30 de mii de km sau poate functiona binemersi dupa 300 de mii. Diferenta sta in gradul de utilizare al acestuia. La o masina utilizata preponderent urban, eventual si supraincarcata, ambreiajul va ceda mult mai repede fata de o masina utilizata numai in extraurban care poate parcurge zeci de kilometri fara ca pedala de ambreiaj sa fie apasata macar odata. Mai avem aici si incidenta defectelor: daca ai 200 de masini in flota, 195 din ele ajung la 200 de mii de km fara probleme cu ambreiajul original, insa la 5 dintre ele pica ambreiajul chiar si inainte de 100 de mii, nu prea poti vorbi de o piesa proasta, ci de exploatare necorespunzatoare. Daca pica la 100 de masini ambreiajul, atunci intr-adevar ai o problema de calitate a pieselor, intrucat intr-o firma normala nu ai atat de multi soferi iresponsabili. Daca ai avea, nu s-ar vedea doar in ambreiaje picate, ci si in alte probleme.

    Referitor la o reparatie facuta pe o masina in afara garantiei:
    Presupunem ca masina prezinta un huruit in rulare. Mergem la reprezentanta, acolo se constata un rulment de roata defect. Piesa costa atat, manopera costa atat. Il schimbam. Dupa jumatate de an, constatam ca huruitul reapare. La service ni se spune ca rulmentul este defect si necesita inlocuire, in garantie de aceasta data. Intrucat vorbim de o piesa de origine, achizitionata si montata intr-un service autorizat, vom beneficia de garantie atat pentru piesa, cat si pentru manopera. Cu alte cuvinte, nu vom plati nimic, reparatia urmand a fi suportata integral de catre producator. Asta pentru ca eu, ca si client, nu am venit la reprezentanta sa cumpar un rulment, eu am venit sa-mi readuc masina la starea normala si am platit pentru asta. Prin urmare, am pretentia sa mi se readuca din nou masina la starea normala cat este in perioada de garantie.
    Referitor la achizitionarea unei piese aftermarket, lucrurile ar trebui sa functioneze cam la fel, intrucat vanzatorul respectivei piese acorda garantie NUMAI DACA SE MONTEAZA INTR-UN SERVICE AUTORIZAT RAR. Cu alte cuvinte, daca tu, client, cumperi rulmentul din magazin (fie si de la magazinul reprezentantei), dar vrei sa economisesti 150 de lei manopera si il montezi in parcare impreuna cu nea’ Gogu de la 5, nu vei avea garantie pe piesa, intrucat nu are nimeni garantia ca tu ai folosit presa la montaj si cumva ai montat rulmentul la ciocan, de au vazut bilele din el stele verzi.
    Pe de alta parte, daca iti cumperi rulmentul de la o taraba din Autovit si vii cu el la montaj la reprezentanta la montaj, in caz de probleme de garantie, intr-adevar, vei avea probleme sa-ti decontezi si manopera, iar respectivul tarabagiu sa-ti zica “scump, scump la reprezentanta, la service-ul de cartier era mai ieftin” iar tu sa poti sa-ti recuperezi banii doar in instanta (si nu merita pentru 100-200 de lei). Tu ca simplu utilizator nu poti sa presezi tarabagiul sa-ti deconteze manopera decat in instanta sau prin OPC, dar acest lucru este mancator de timp.

    Alta varianta ar fi la piesele ieftine dar cu manopera de inlocuire scumpa, un exemplu ar fi aici simeringul de palier de la arborele cotit. La reprezentanta costa cam 100 de lei, iar manopera undeva la 6-800 de lei (chiar si la un service de cartier tot dai 500 de lei), intrucat trebuie sa dai cutia de viteze si ambreiajul jos. Sa iti cumperi o astfel de piesa din targ e chiar o dovada de prostie, in primul rand pentru ca nu ai nici o garantie ca nu va ceda rapid si, in plus, pentru ca degeaba vei avea garantie la o piesa de 50 de lei daca va trebui sa mai dai inca 600 ca sa o poti inlocui din nou. Mai bine pui piesa de origine si stii ca nu mai umbli acolo.

    La cumparatul piesei de la service, daca nu e originala (caz in care producatorul, pentru a-si pastra renumele, va deconta atat piesa, cat si manopera), ci e aftermarket, si in acest caz producatorul piesei AM trebuie sa ofere garantie prin distribuitorul ei, insa aici e mai dificil si depinde de puterea de negociere a service-ului. De exemplu, daca esti un service mai potent (nu neaparat reprezentanta) si cumperi lunar piese de zeci si sute de mii de euro de la un singur furnizor, odata ca poti sa-ti negociezi bonusuri de volum pe diferite praguri de achizitii, ba inca vei putea obtine decontarea inclusiv a manoperei pentru piesele inlocuite in garantie. Daca furnizorului nu ii convine, ii spui simplu ca, de acum incolo vei cumpara piesele de la concurenta. Si va accepta.
    Din acest motiv este bine sa lucrezi cu cat mai putini furnizori. Una e sa-ti faci achizitiile de la 20 de furnizori si alta e sa le faci doar de la 3-4, astfel poti negocia mult mai bine, reduce astfel costurile, reducand costurile putand oferi preturi mai bune clientilor si, intr-un final, deveni mai competitiv pe piata.

    Răspunde
  • Orice s-ar strica la masina este foarte important si serios si, din pacate, am obervat o tendinta de a duce masina la reparat “la baieti”. Inteleg ca nu sunt bani si cautam o solutie cat mai iefitna, dar cand vine vorba de masina, de multe ori, daca dai bani putini, o sa ajungi sa dai mult mai multi in final cand se va produce o stricaciune si mai mare. Mai bine platesti pentru servicii si piese de calitate si stai linistit si mai dai bani peste foarte mult timp.

    Răspunde
  • Buna, Am si eu o problema de genul asta: Am dus masina la reprezentanta si mi-a facut schimbul de ulei + toate filtrele (inclusiv de motorina). Am venit acasa ( care e cam la 70 km de reprezentanta) si am mai facut vreo cativa zeci de km in zona dupa care am obs scurgere de motorina intr-o parcare si la 500 m dupa ce am plecat de pe loc mi s-a oprit motorul si nu a mai pornit. S-a uitat un mecanic la ea la fata locului si a zis ca a filtrul de motorina nu a fost strans bn si de acolo a plecat tot…Am tractat masina la reprezentanta si au spus ca de la un injector a curs motorina si apoi s-a rup cureaua de la alternator si de acolo muuulte probleme: s-a stricat toata transmisia, chiulasa trebuie dusa la rectificat…Le-am zis ca nu mi-au spus nimic de injector cand am plecat de la ei dupa ce mi-au facut schimbul si ca toata problema a plecat de la filtrul pus gresit de ei si bineinteles ca ei nu recunosc lucrul asta…Oare ce e de facut? Mentionez ca eu una nu sunt pricepita in domeniul asta…

    Răspunde
    • NU prea are logica ce spui tu acolo: filtru de motorina nestrans bine nu duce la deterioare motor, in mod normal. De asemenea, curgere la injectoare nu duce la deterioare motor in 500 de km si nicidecum la rupere curea de distributie, inteleg ca deterioararea motorului s-a produs din cauza ruperii curelei de distributie. Intai ar trebui inteles ce s-a intamplat si din ce cauza si abia apoi sa se puna un diagnostic.

      Răspunde
  • Buna! Am o problema la un Ford Focus MK3 varianta 2013 diesel 1,6 tdci! Am schimbat volanta si chit ambreiaj in luna iunie 2016! Volanta Sachs, iar chitul ambreiaj este original. Piesele sunt inca in perioada de garantie de montaj, si anumele cele 3 luni.
    La relanti se aude un huruit continuu, pana in momentul in care apas pedala de ambreiaj, atunci dispare zgomotul! Am dus masina la reprezentanta Ford in Arad. S-au plimbat cu masina, 2 persoane chiar, seful de garantii precum si seful de service. Seful de service a spus clar ca se aude ceva dubios de la ambreiaj sau rulment si ca vor desface masina sa investigheze.
    Au desfacut masina, totul pare ok conform mecanicilor si a domnului de la garantii. I-am rugat atunci sa imi desfaca cutia de viteze sa verifice daca nu cumva este rulmentul de pe arborele principal(sau cum se numeste). A refuzat sa imi deschida cutia, deoarece conform spuselor lui, cutia este in stare perfecta. Sunetul auzit de mine, de tatal meu si de seful de service este un sunet tehnicm un sunet normal care se aude la fiecare masina. A spus ca imi da in scris faptul ca partea de transmisie nu are nici o problema!
    Acum imi cer 380 de lei pe manopera pentru ca mi-au desfacut masina! Sunetul este inca prezent, dar stiti si voi cum zic mecanicii : TOATE FACE ASA!!!
    Ce pot sa fac?

    Răspunde
    • In primul rand ar trebui sa-ti spuna de unde e problema ca doar de aia dai 380 de lei. Adica, ei iti iau banii pentru ca nu a fost problema de garantie, dar daca platesti trebuie sa stii si pentru ce ai platit si daca nu o rezova trebuie sa-ti dea rezultatul diagnosticarii, adica de unde se aude zgomotul. Cand ai deschis fisa de service trebuia sa scrii acolo “zgomot in transmise care dispare la debreiere” (e foarte important ce ai scris acolo si pe ce ai semnat, pentru ca daca au scris ceva de genul “zgomot ambreiaj” ei verifica aia si nu e de acolo ei se rezuma doar la asta, daca vrei sa-ti spuna de unde e asta inseamna alti bani, alta distractie), iar ei trebuie sa-ti faca un diagnostic si sa-ti spuna de unde vine zgomotul si daca nu e pe garantie sa-ti spuna de ce nu e pe garantie (totul in scris), iar daca e din alta parte sa-ti faca un deviz estimativ. NU fac toate masinile asa, masina nu trebuie sa scoata zgomote in sistemul de transmisie daca totul functioneaza bine! Din ce descrii tu zgomotul poate fi din ambreiaj, cutie, iar ei trebuie sa-ti spuna clar de unde si in in scris sa-ti spuna (asta daca ai scris ce trebuia cand ai deschis fisa de service, pentru ca tu le spui ceva, ei scriu altceva tu semnezi pe ce au scris ei si ei sunt acoperiti. ca sa eviti asta cand deschizi fisa ei trebuie sa-ti scrie ce spui tu cu cuvintele tale altfel nu semnezi deschiderea fisei). Dupa care tu decizi daca repari masina sau nu sau ca sa verifici daca e ok ce spun ei sa mai faci o constatare si in alta parte (asta daca suspectezi ca e din ambreiajul schimbat de ei si crezi ca evita sa-ti dea garantia, pentru ca s epoate intampla si asta).

      Răspunde
  • Masina se afla si in Garantia FORD 12 (facuta optional de mine), plus ca mai am garantia la volanta si ambreaj!Le-am zis sa imi desfaca cutia de viteze daca au dat-o jos. Au refuzat categoric, spunandu-mi ca este in perfecta stare!

    Nu stiu de unde vine zgomotul si sustin ca este un zgomot tehnic de rulaj. Am colegi si prieteni care au FOrd Focus ca si mine si nu au acest sunet.

    Referitor la deschiderea comenzii, nu mi-au dat sa semnez nimic, la cerintele sefului de service au dat jos cutia de viteze, s-au uitat la ambreiaj, rulment. El s-a plimbat cu masina si a spus ca trebuie desfacut si investigat, deoarece nu este un sunet normal.
    Au montat piesele la loc si gata, ei spun ca e zgomot tehnic. Si mai imi spun si faptul ca 2 masini nu pot sa fie la fel.

    La deschiderea comenzii le-am spus sa scrie ” sunet rulment relanti(huruit), cand se apasa pedala dispare sunetul, + carait accelerare (sunet metalic la accelerare).

    Cum sa procedez cu ei? Mi se pare ca sunt batuti in cap!

    Răspunde
    • Asa cum ti-am zis iti trebuie fisa aia de intrare in service. Daca nu ti=au facut una mai dezchizi una odata si trebuie sa-ti dea si tie un exemplar. Acolo trebuie sa scrie asa cum ti-am zis: “Zgomot in transmisie care dispare la debreiere”. Nu scrii nimmic de rulment sau altceva, asta trebuie sa-ti spuna ei. Un exemplar al foii semnat stampilat de ei trebuie sa-ti dea si tie. Dupa ce fac investigatiile trebuie sa-ti dea un diagnostic. Daca nu esti multumit, tinand cont ca ai garantie pe baza foii aleia poti escalada la Ford Romania, Ford Europa si ANPC daca nu rezolvi cu Ford. Daca e de la cutie costa mult sa o rezolve in garantie si de aia te duc cu vorba. NU trebuie sa ai zgomote in transmisie, iar ca sa le dovedesti ca nu e normal zgomotul (cu toate ca nu trebuie facut asta) ii pui sa-ti arate ei la alte 2 masini similare ca au acelasi zgomot cu a ta.

      Răspunde
  • buna, am si eu o problema cu in a6 cutie automata.. cutia este inca in garantie, m-ar interesa sa stiu daca imi extinde garantia(acum ca a desfacut-o iar) mersi

    Răspunde
    • Buna,
      Garantia se prelungeste cu perioada cat masina sta in service pentru reparatie, din ce stiu eu, iar apoi aveti 3 luni garantie pe manopera.

      Răspunde
  • Salut, am un Audi a6 2005 si am schimbat distribuția la reprezentanta Audi. După 500km sa rupt cureaua si mi-a făcut motorul praf. Tot ei au reparat motorul dar acu după 2 luni pierd motorina dar încă nu Stiu pe unde. Mâine merg cu ea în service. Vreau sa stiu care e treaba cu garanția. Mulțumesc mult.

    Răspunde
    • Daca ai facut acte cu ei atunci ai garantie 3 luni pe manopera si minim 12 luni la piese, si trebuie sa-ti remedieze si problemele aparute ulterior.

      Răspunde
      • Pt distribuție am acte dar pt repararea motorului nu am si ma tem sa nu fie cv grav la motor si ei sa nu recunoască nimic. Si as vrea sa-i tram un pic la raspundere sa se îmbete minte pt ca noi mergem cu mâinile bune pt întreținere si plecam cu ele stricate. Mersi mult încă o dată!

        Răspunde
          • Salut din nou. Dacă vin în service cu mașina din cauza lor de vreo trei ori pot sa le dau mașina cu o anumită sumă de bani si sa iau alta de la ei? Este posibilă aceasta varianta?

          • Citeste legea de protecite a consumatorului, iar acolo zice ca poti cere inlocuirea produsului cu unul similar sau banii inapoi in anumite conditii: daca nu pot remedia defectiunea in termne de 15 zile, daca nu te-au informat corect asupra caracteristicilor produsului la vanzare sau au ascuns informatii etc.

      • Pt distribuție am acte dar pt repararea motorului nu am si ma tem sa nu fie cv grav la motor si ei sa nu recunoască nimic. Si as vrea sa-i tram un pic la raspundere sa se îmvete minte pt ca noi mergem cu masinile bune pt întreținere si plecam cu ele stricate. Mersi mult încă o dată!

        Răspunde
  • Salut! Am si eu o problema legata de garantie: avand volanta defecta, am decis sa o schimb. Un amic m-a ajutat sa cumpar piesa mai ieftin de la un mare furnizor, el avand o flota auto si cumpara multe piese de la furnizorul acesta si am montat-o intr-un service autorizat RAR, schimband inclusiv si chitul de ambreiaj. Dupa numai 5 luni, volanta “noua” bate (tacane) exact ca cea veche, am revenit la service, demontata si mers la furnizor pt garantie. Furnizorul de piese imi raspunde dupa o saptamana (au expertizat-o, cica) ca nu face obiectul garantiei deoarece a fost montata gresit, desi, conform legii, singura conditie pt garantie e ca piesa sa fie montata in service autorizat RAR. Ce am de facut? Deja sunt de 15 zile fara masina si presimt ca va mai dura. Multumesc mult!

    Răspunde
    • Salut! Pune-i sa-ti dea scris asta, adica motivul refuzului garantiei si sa-ti si detalieze ce anume a fost montat gresit pentru ca aia are niste suruburi in care se prinde si atat. A doua chestie trebuie vazut daca service-ul care ti-a montat-o are autorizatie RAR pentru lnt cinematic. Adica trebuie vazut ce scrie pe autorizatia lor. In functie de asta vezi ce e de facut mai departe.

      Răspunde
    • Salut! Exact asta mi- s-a intamplat si mie. Masina mea e demontata in service. Serviceul zice ca piesa este defecta iar furnizolrul zice ca a fost montata/utilizata prost. Tu cum ai rezolvat pana la urma?

      Răspunde
      • LAura, trebuie sa te certi cu eu ca altfel nu se rezolva, sa-i ameninti ca pui pe retele sociale si sa si faci asta, sa faci reclamatie la RAR si la protectia consumatorului. Cand faci reclamatie la RAR cerele sa le suspende licenta.

        Răspunde
  • Buna..am si eu o problema daca ma puteti ajuta cu o informatie sau parere… am mai multe masini pe care le repar la sevice-uri diferite si mi se pare ca piesele se uzeaza foarte repede (placute, saboti,discuri de frana, amortizoare, etc).Exista un nomenclator unde se poate vedea ce garantie are fiecare piesa?..pt ca cei de la service imi spun ca ei nu ofera garantie decat 3 luni. Multumesc.

    Răspunde
    • Salut, service-ul iti da garantie la monopera 3 luni, iar la garantie la piese iti da vanzatorul pieselor (daca e service-ul da el garantie daca nu firma care iti vinde piesele), iar garantia este de minim 12 luni din ce stiu eu pentru piese. Toate piesele date exemplu de tine sunt piese de uzura si nu exista un nomenclator pentru ele doarece difera foarte mult durata lor de viata in functie de producator si modul de exploatare a masinii. Parerea mea este ca ar trebui sa te uiti la modul cum sunt exploatate masinile. Pentru amortizoare in schimb trebuie sa ai garantie minim 12 luni si trebuie ae se schimbe in garantie in caz de probleme.

      Răspunde
  • Buna am si eu o problema cu o masina aflata in garantie. Am un Citroen JUMPER care la aprox 160000 km i sa defectat cutia de viteze. Am mers la reprezentanta si am facut constatarea si mi sa dat sa schimbe cutia de viteze cu una noua numai ca timpul de livrare al cutiei cele noi este de aprox o luna iar masina are deja o saptamana de cand e in service.
    Iar masina efectua transport pe baza unui contract ,pe care acum nu il mai pot onora.
    Exista un termen in care reprezentanta respectiva ar trebui sa efectueze inlocuirea cutiei de viteze ? Pentru ca in acest timp eu platesc in continuare o rata la leasing si asigurare iar daca nu o sa inlocuiesc cu alta masina o sa pierd si contractul de transport..Multumesc.

    Răspunde
    • Conform legii dupa 15 zile puteti cere banii inapoi sau inlocuirea produsului cu unul similar (ma refer aici la masina). O sa fie discutii mari pe tema asta, dar daca aveti un avocat si ca duceti peste ei ar trebui sa aveti castig de cauza.

      Răspunde
  • Multumesc pentru raspuns. Teoretic si conform legii asa ar trebui sa stea lucrurile ,numai ca din pacate lucruriile sunt in realitate mult mai complicate si in Romania nici o asigurare nu acopera acest risc. O zi buna va doresc.

    Răspunde
    • Aveti dreptate, dar daca ati avea un laptop si l-ati duce la reparat in 15 zile daca nu pot sa vi-l repare va da altul nou. E aceiasi lege si daca-i lasati asa vor continua asa.

      Răspunde
  • Dupa un schimb de ulei la cutia DSG in reprezentanta, la aprox 6000 km (7 luni) de atunci, a inceput sa huruie un rulment in cutie. Din ce stiu, rulmentul se strica daca n are ungere buna, deci din cauza uleiului. Cutia este automata.

    Credeti ca as putea sa i trag la raspundere? Manopera si uleiul au fost asigurate de catre service (reprezentanta).

    Răspunde
    • Sigur ca ar trbui sa te iei de gat cu ei, eu asa as face. Atunci cand te duci la ei cere-le sa verifice uleiul din cutie cu tine de fata, sa-l scoata pe tot sa vada ce cantitate e, sa faceti un proces verbal pe ce gasiti acolo si sa vezi si daca exista ceva impuritati metalice in el, sau alte tipuri de impuritati. Te sfatuiesc sa faci poze. Impuritatile metalice la descoperi cu un magnet, celelate prin filtrarea uleiului printr-o sita extrem de fina. Ar trebui sa faca ei asta tu scriele in comanda pe care o deschizila ei si daca nu vor sau nu au scule sa se specifice in procesul verbal motivele pentru care nu pot face asta.

      Răspunde
  • Buna ziua. Am si eu o problema cu o masina noua, un Nissan Juke cu cutie automata cumparat in mai 2017.
    La inceputul lunii iunie am constatat o scurgere de lichid, s-a dovedit ca este o scurgere de ulei de la grupul de transfer.
    Masina a stat aproape o luna in service la o reprezentanta Nissan si intr-un final i-a fost schimbat un semering pe garantie.
    Dupa numai 3 zile dupa ce am primit inapoi masina scurgerea a reaparut si am dus inapoi masina la acelasi service. Acum reprezentantul service-ului imi spune ca nu stie cat va dura reparatie insa mi-a cerut sa vin sa iau masina si sa ii fac plinul, intrucat ei au trebuit sa circule cu ea… pentru teste…
    Am cerut ajutorul Nissan pentru rezolvarea situatiei insa nu pare sa se miste treaba deloc.
    Mentionez ca masina are acum 1943KM la bord, cel putin atat avea cand am lasat-o eu in service.
    Ar trebui sa apelez la ANPC?

    Răspunde
    • ANPC probabil ca nu te va ajuta daca masina e pe firma, dar conform legii daca reparatia dureaza mai mult de 15 zile sunt obligati sa iti inlocuiasca produsul cu unul nou. Fa rost de un avocat bun si dute peste ei cu tupeu. Inainte de asta eu as mai trimite niste emailuri pe la sefii lor (inclusiv la domnul Carlos Gosh, seful cel mare de la Renault Nissan). Cu vocea clientului, asa cum cred ca ai procedat tu nu prea rezolvi nimic daca nu vine ceva de sus de tot. Eu am avut o problam cu un renault magane i-am dat un email domnului Gosn dupa ce astia din Romania se dadeau toti loviti si dupa ce a raspuns omul la email toti parca erau bagati in priza, pana atunci ziceai ca functioneaza pe baterie la nivel 10%.

      Răspunde
  • Buna ziua,

    Am si eu o problema si nu stiu cum s a procedez mai departe. Pe scurt, mi s-a blocat compresorul de AC in mers si a atins si cureaua de accesorii. Am fost la un service care a spus ca imi schimba compresorul si cureaua, imi curata supapa de expansiune si spala instalatia. Radiatorul (care include si filtrul uscator) au zis c anu il schimba , ca enou (tocmai il schimbasem cu 10 zile inainte). Toate bune, am platit si am luat masina. Dar dupa 2 saptamani, m-am trezit ca atunci cand pornesc AC s eopreste mtorul. Am mers din nou la service, initial au pretins sa platesc eu jumatate din valaorea compreosului si a manoperei pe mtiv ca s-a blocat din cauza piliturii din radiator. In final a ramas sa schimb din nou radiatorul si supapa d eexpansiune si ei schimba compresoul plus restul operatiilor. Cand trbeuia s aiau amsina m-au sunat ca nu e gata pentru c a noul compreosr pus nu functioneaza, am astepta in ca o zi sa aduca altul. Cand in sfarsit am luat masina, am constatat le ei in service ca la pornirea AC compresorul scoate un zomot ciudat ca si cm ar freca ceva. M-aua sigurat ca e ok, ca asa functioenaza modelul respectiv(nu cred asta), in final am luat masina pentru ca venea concediul si aveam neaparata nevoie de ea. A doua zi am facut un drum d e80 km si la un moment dat am dat drumul la aer, zgomotul s-a repetat si dupa circa 10 km , in mers a inceput sa se audca din nou si sa simt trepidatii. Am oprit AC, si am mers la un service sa cer o o constatare. Concluzia lor a fost ca desi presiunea e normala in instalatie, compresorul arunca din cand in cand freon afara pe chiulasa, scoate zgomote puternice , posibil de la ambreiaj si nu recomanda folosirea AC existand riscul de blocaj si de rupere curea accesorii. Am revenit cu telefon la service-ul unde am schimbat compresorul, mi-au spus ca nu isi explica si ca sa le aduc masina. Fiind al treilea compresor montat, nu mai am increder ein ei si as vrea sa stiu daca am sanse sa imi recuperez banii cheltuiti pana acum degeaba si sa renunt la ei, avand in vedere ca daca ma duc in alta parte imi solicita sa schimb din noua radiator+filtru si supapa de expansiune pe lamga compresor ca sa imi acorde garantie. Sutn dispus sa fac reclamatiile necesare, mai ales ca au refuzat sa imi ofere orice nota de constatare, desi verbal au promis multe.

    Răspunde
    • Ai sau nu ai documente de la reparatiile trecute in care sa-u schimbat toate piesele alea. Daca ai documente si masina e pe persoana fizica te sfatuiesc sa faci o constatare la un service autorizat al marcii respective (nu inteleg din ce ai zis daca aolo s-a intamplat asta sau nu) iar apoi sa mergi la ei sa discuti problema si sa le ceri sa aduca masina in stare de functionare pe banii lor si sa-ti mai dea 1-2 revizii gratuite care sa acopere restul pagubei si timpul pierdut. Daca nu vor cu toate documentele reclamatie la OPC daca e pe persoana fizica masina, in paralel la RAR (ar trebui sa le ceri sa vezi daca au autorizatie RAR sa faca interventii la motor, sigur nu au daca nu sunt reprzentanta), iar la RAR sa ceri sa li se suspende licenta, daca nu se rezolva nimic te duci in instanta si ceri recuperarea pagubei si ridicarea licentei service-ului. Eu as incerca si un dosar penal la administratorul firmei pentru inselaciune (adica a facut reparatii pentru care nu era autorizat si in asta ar consta inselaciunea). La asta cu inselaciunea te sfatuieste avocatul mai bine ca mine.

      Răspunde
  • Buna seara.am si eu o nelamurire .
    Am achizitionat o piesa la masina de la servis .ei la randul lor de la firmele cu care lucreaza pe saituri.la achizitionarea piesei miau spus ca daca dau piesa veche(defecta)mai scade din pretul piesei noi.am zis ok.piesa noua sa defectat am duso inapoi si mia zis ca o sami dea bani pe ea dar numai suma data de mine.si nu mai imi inapoiaza piesa veche si nici contravaloarea ei care mia scazuto din suma care era piesa de fapt.pe motiv ca piesa a duso la reconditionat si nu o mai au.e normal asa ?

    Răspunde
    • Daca veti document de achzitie pe piese aia conform legii trebuie s va dea banii inapoi doar daca nu va pot oferi o solutie de reparatie. Din ce stiu trebuie sa va dea toti banii de pe documentul de achizitie a piesei, daca acesta exista, daca nu exista e mai complicat si o sa jucati cum canta ei.

      Răspunde
  • 1. Apropos de ambreiaj: am avut un Hyundai Tucson, cumparat de nou la care la 1000 de km daca urcai o bordura iesea fum din ambreiaj. Initial, la service mi s-a spus “ambreiajul nu este in harantie”. Fiind nemultumit de raspuns, am mers la dealer si am fost directionat catre un alt service. Acolo nu mi s-a mai spus ca ambreiajul nu este in garantie si se inlocuieste pe cheltuiala mea, au desfacut masina, au constatat un defect de fabricatie al volantei si au schimbat tot pe garantie. Desi stau in zona primului service, la nici 10 min de mers, de atunci am preferat acest al 2-lea service(tai Bucurestiul in doua ca sa ajung acolo).
    2. Am vandut Hyundai-iul dupa cca 9 ani si am luat un Suzuki Vitara – tot nou – de la acelasi service care a devenit si dealer. Toate bune si frumoase, dar dupa 0 luna in bord se aprideau toti senzorii si eram instiintat ca ei nu functioneaza. Am fost la service, i-au recalibrat si…surpriza, dupa inca o luna iarasi, acelasi defect. Maine merg iar la service, dar daca ma vad nevoit sa fac lucrul acesta lunar o sa ma intreb de ce oare mi-am luat o masina noua in care nu ma mai simt in siguranta.
    Ce se poate face in acesta situatie ?

    Răspunde
    • Scandal, din nou, acte de fiecare data ca sa aveti dovezi in cazul cel mai nefavorabil cand trebuie sa mergeti in instanta. De obicei cand nu se rezolva in Romania eu ajung la sefii lor din afara si atunci se gasesc solutii.

      Răspunde
      • Pare un defect de unitate de control, depinde de ce senzori discutam e foarte posibil sa trebuia sa schimbe un computer.

        Răspunde
  • Buna seara! Am o problema foarte grava cu cei de la fiat.anul trecut am achizitionat un fiat tipo nou .dupa 1000 km am descoperit ca imi consuma ilei si nu mai pornea la rece.am semnalat problemele la reprezentanta.pana la 30000km mau plimbat pe la agr pe la auto italia .si in final sa descoperit ca a fost problema de la gpl.(masina cumparata de noua cu gpl) la 31000km mi sa ars o supapa am dus masina mia inlocuit supape semeringuri.apoi pana la 47 mii km consuma 8 l ulei.am mers iar cu masina in service au descoperit ca trebuie inlocuita chiuloasa zis si facut .cu toate ca din 1 an jumatate masina a stat in service 4 luni. Ca de asteapta raspunsul de la garantie.asta e am trecut peste .acum la 74000km iar aceias problema supape crapate .uzura la pistoane .seful de service de la reprezentanta mia spus ca a facut masuratori la pistoane si nu mai are aceleasi cote si ca a cerut motor nou pt ca .cu asta nu se mai face nimic.apoi cei de la garanti auto italia aau dat un rsp ca se poate repara punandumi pistoane mai mari si sa imi modifice nu stiu ce .mentionez ca masina este pt a 3 oara in service cu aceiasi problema si acum atrecut 3 spt si inca nu sa facut nimic la masina .intrebarea mea este pot solicita sa imi inlocuoasca masina sau sa imi dea banii inapoi ca mam saturat sa stau numai la ei .ce sanse as avea de castig ?si daca a mai patit cineva asa ceva? Multumesc si imi cer scuze ca am scris asa de mult .

    Răspunde
    • Legal pentru orice problema aparuta in perioada de garantie producatorul sau reprezentantii legali ai acestuia au 15 zile sa va rezolve probleme. Asta din momentul cand i-ati anuntat. Daca problema nu se rezolva in 15 zile sunt obigati sa va inlocuiasca produsul sau sa va dea banii inapoi. Produsul in cazul asta inseamna masina. Legea este aplicabila tuturor produselor de folosinta indelungata.

      Răspunde
  • Buna ziua,
    Am o problema oarecum asemănătoare cu a D-lui Gavrila. Tot un Fiat Tipo 1.4 cu GPL(livrata cu GPL) cumpărat în 2017 – Iulie.
    Probleme :
    – consum ulei exagerat :
    0 km – 15000 km = 6,5 L
    15000 km – 30000 km = 3,5 – 4 L
    30000 km – 45000 km = 4,5 – 5 L
    – motor stricat la nici 49000 km :
    Supapa evacuare cilindru 1 defecta (sărită bucata din ea ).
    Se accepta înlocuirea in garanție a toate 4 buc. + piesele adiționale. La pornire și la efectuarea testelor pentru verificarea lucrării(17.12.2017) se constată că sunt probleme la cilindru Nr. 4 ceva legat de bobina de inducție că la final verdictul sa fie : centrala de injecție benzina defecta.
    Mașina are intrare in service cu data de 06.12.2018 ora 17:00 / Rep. Fiat Bacau. Deoarece eram in drum spre București a trebuit să închiriez mașină și să i-mi continui drumul . In data de 07.12.2018 am transportat mașină pe platforma auto de la Bacău la Rep. Fiat Iași. In data de 10.12.2018 am mers la service și am băgat mașină în lucru. Menționez că mașina e folosita in regim Taxi iar garanția nu este afectata de acest lucru(cel puțin așa mi sa transmis in momentul livrării). Astăzi mergând la reprezentanta sa verific stadiul lucrarii, ei nu aveau un răspuns daca e caz de garanție sau nu, piesa nefiind comandată de la furnizor. Au comandați astăzi la insistențele mele. Din ce am citit la Dl. Gavrila probleme pot apărea și mai târziu, iar din răspunsul dat de dvs., as fi îndreptățit să cer banii achitați pe mașină sau înlocuirea acesteia ?
    Știți vreo speță de genul acesta ?
    Recomandați un avocat specializat in astfel de cazuri ?
    Care e legea care prevede cele 15 zile ?
    Mulțumesc anticipat.

    Răspunde
    • Trebuie sa va uitati in documentle de garantie ale masinii si sa vedeti ce scrie acolo (daca garantia e sau nu afecatata de activitatea de taxi). Daca masina e pe persoana fizica conform legii daca nu e reparata in termen de 15 zile de cand i-ati anunta tde problema puteti cere inlocuirea produsului cu unul similar. Daca e pe firma e mai complicat pentru ca trebuie sa mergeti in instanta.

      Răspunde
  • Am cumparat masina nouă în 2018 iunie de la reprezentanta auto iar acum cîteva zile (06 .03.2019) am observat cîteva pete de rugină pe aripa dreapta spate cum procedez legat de garantie serviciul la masina il am la 10000 mi de km sau luna iunie care urmează km reali în momentul de față 8300 deci cum procedez pentru petele de rugină Va multumesc

    Răspunde
    • Va puteti duce inainte la service sau sa asteptati pana la revizie. Ideea e sa treceti in fisa de intrare in service ca sunt pete de rugina. In mod normal ar trebui sa va rezolve problem pe cheltuiala lor.

      Răspunde
  • Salut. Am si io o intrebare
    In Agust am mers cu masina la un service si au constatat ca trebui facuta distributia la un N47D20C totul ok mi.au spus pretul pe langa distributie am schimbat si ambreaju cu volano.
    Pe 28 agust am luat masina de la ei am mers 300km prin tara si pe 30 agust am plecat in afara dupa 1.250km in Slovenia mi sa aprins presine ulei am tras pe deeapta si am vazut ca pierde ulei de la motor. Am cheltuit o suma foarte mare de bani pentru a ajunge in Italia. I.am sunat pe cei de la service si mi.au spus ca ei vine sa imi ia masina daca sunt de acord sa mi.o repare. Pe 5 Septembrie au venit au luat masina au incercat sa o faca da nu au reusit. Azi am vorbit cu patronul de la service si mi.a spus ca el nu stie ce sa ii mai faca. Sa ma duc sa imi iau masina si imi da 1.000€. Io as vrea sa stiu ce as putea face eu ca sa pot acoperi costurile refaceri motorului . As vrea sa stiu daca mai i sa intamplat la cineva asa ceva si ce a facut cum a procedet

    Răspunde
    • Daca ai acte poti sa te duci la RAR, OPC sa le faci reclamatie. Si daca nu merge nici asa dupa aia mergi in instanta.

      Răspunde
  • Buna ziua,

    In urma cu un an am schimbat etierii de la frana de mana electrica (2000+ lei) la reprezentanta Skoda, iar acum a aparut din nou eroarea in bord. Am mers la aceiasi reprezentanta, au facut diagnosticul insa refuza sa inlocuiasca piesa defecta pe motiv ca proprietarul reprezentantei s-a schimbat. Masina e inmatriculata pe firma, asadar protectia consumatorului nu ma poate ajuta.

    Ce e de facut in continuare? Exista vreo lege care sa ii oblige sa onoreze garantia?

    Răspunde
    • Da, legea d eprotectie a consumatorului e cea care il obliga sa scimbe piesa in garantie indiferent daca s-a schimbat proprietarul reprezentantei sau nu. Fiind pe firma daca nu pun in aplicare legea trebuie sa-i dat in judecata sau sa mergeti ami departe si sa faceti reclamatie la importator. Daca nu merge nici asa faceti la skoda la fabrica si dupa singura varianta e sa-i dati in judecata.

      Răspunde
  • Am o problemă cu un servis de la mine din oraș,acum două săptămâni am dus mașină la ei pierdea antigel ,am fost sunat și mia spus ca trebuie chiuloasa planată,am planat am schimbat toate garniturile și tot ce era necesar ,totul ma costat 1500 de lei ,problema este ca la nici două săptămâni mașină ma lăsat din nou ,având garanție la manopera 90 de zile și ka piese 24 de luni ,am dus mașină din nou la ei ,problema este ca mau sunat ca trebuie sa ai schimb chiuloasa și ca să țin la manopera jumate eu ,jumătate ei ,și sa cumpăr o chiuloasa second hand bineînțeles eu ,chestia e ca nu înțeleg dacă ei la început miau spus ca chiuloasa este bună și trebuie doar planetă am dat 400 de lei, acum de ce îmi cer iarăși bani la manopera având o garanție, ma poate ajuta cineva cu un sfat ?

    Răspunde
    • Sunt profesionisti oamenii, se vede! Ar trebui sa-tidea banii inapoi pe lucrare si mai departe sa te duci la altii ca astia clar nu sunt ce trebuie!
      Ar trebui sa le faci raclamatie la OPC si o sa le dea aai si amenda si o sa iti si dea banii inapoi.

      Răspunde
  • Buna ziua. Am o masina in garantie, are 3 000 km, este a doua oara cand o duc in service pentru accesi defectiune, ei spun ca de la filtru de particule. Am auzit ca este o lege internationala, care spune ca daca ai masina in garantie si are de trei ori aceeasi defectiune, sunt obligati sa-ti schimbe masina. Este adevarat ?

    Răspunde
    • Eu stiu ca e specificat asta in legea de protectia a consumatorului in Romania, dar cel mai bine verifici. E posibil sa existe si niste reglementari Europene pe tema asta, tot in cadrul legilor de protectie a consumatorilor.

      Răspunde
  • Buna ziua. Am o masina in garantie, are 9 luni, 13.000km. In 2 august a aparut prima data eroarea “Cutie de viteze in regim de urgenta. Continuare deplasare posibila”, am sunat la reprezentanta, m-au programat in service pe 6 septembrie.
    Abia pe 12 septembrie masina a fost urcata pe rampa pentru demontari, etc, au schimbat ulei cutie de viteza si alte piese si au facut probe functionale in urma carora au constatat ca problema NU s-a rezolvat si ca este defect MECATRONICul.
    Au spus ca vor contacta fabrica pentru livrarea mecatronicului insa acum spun ca fabrica nu are termen de livrare pentru acest reper.
    As dori sa intreb din ce moment curg cele 45 de zile de care amintiti mai sus ? de cand eu le-am semnalat problema sau de cand a intrat efectiv in service?
    Le-am facut reclamatii si la reprezentanta din Ro, si din germania, niciun raspuns….
    Am in acest moment motive sa le fac reclamatie la OPC ?
    Multumesc mult

    Răspunde
    • Inteleg ca masina e una din grupul VAG. Termenul este de 15 zile sa rezolve problema sau va returneaza banii pe produs/ Din ce stiu eu asa zice legea. Termenul curge , din ce stiu eu, de cand le-ati reclamat problema.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *