Inside sales – o noua strategie de business

inside sales

inside sales

In articoul acesta as vrea sa va vorbesc despre un nou trend care prinde contur in domeniul vanzarilor: inside sales. Daca o sa citesti articolul pana la final vei afla urmatoarele informatii:

  • ce inseamna inside sales;
  • cu te poate ajuta in business;
  • de ce insde sales e o vanzare mai buna decat vanzarea traditionala;

Ce inseamna inside sales

Intr-o tranducere din limba engleza termenul inseamna vanzator din interior. Ca sa intelegi mai bine ce inseamna am sa-ti spun ca e vorba de un vanzator care e in intriroul companiei clientului tau. E un vanzator care nu e angajatul tau, dar care lucreaza pentru tine.

El vinde serviciile sau produsele tale companiei in care lucreaza si colegilor lui. Asa cum o sa vedeti procesul de vanzare nu e unul clasic.

De unde vine conceptul asta?

Ati putea crede ca un astfel de concept este un concept nou, dar va inselati daca vredeti asta. Nu e deloc un concept nou, e un concept vechi de mii de ani. Religia este prima care a introdus un astfel de concept in viata oamenilor.

Religia a fost promovata si vanduta prin 2 cai importante: prin evenghelisti si prin membrii familiei in cadrul familiei. Membri familiei, in special cei batrani, devin vanzatori de religie pentru copii si nepoti. Asa s-a intamplat inca de acum mii de ani asa se intampla si acum.

Cu ce te poate ajuta asta in business

E un concept extrem de interesant si extrem de puternic daca stii sa-l folosesti. Ca si principiu tu trrebuie sa gasesti in companie target (cea care vrei sa-ti devina client) o persoana pe care a o convertesti la religia ta. Conversia asta e bine sa se faca natural si nu fortat, adica e bine ca acea persoana sa imbratiseze valorile tale.

Daca se intampla asa si reusesti asta atunci ai castigat mai multe lucruri in acelasi timp:

  • un vanzator care nu e platit de catre tine;
  • un om care are, in compania lui, mai multa credibilitate decat tine. Acest om va transmite in mod constant informatii catre colegi si manageri;
  • un om care stie ce butoane sa apese ca sa lucrurile sa se intample. Asta e foarte important pentru ca tu nu stii bucataria interna a companiei si nu stii ce butoane sa apesi si unde sunt acele butoane;
  • un om care are mai multa incredere, sau poate crea mai multa incredere decat ptoi crea tu. De obicei ai 1 ora sa creezi incredere atunci cand te duci sa vinzi direct si e insuficient ca sa creezi incredere.

De ce inside sales e o metoda mai bun decat vanzarea traditionala

In primul rand vanzarea de acest tip este creata de catre o persoana in care persoana care ia decizia are mai multa incredere. Increderea e un factor important care contribuie la finalizarea vanzarii, iar increderea e ceva ce se castiga, de obicei in timp.

Inside sales are timp sa se manifeste si, de obicei, are costuri mult mai mici decat vanzarea traditionala. Inside sales datorita promovarii interene, in timp, creaza branding, ceea ce vanzarea traditionala nu reuseste sa faca.

Mai sunt si alte avantaje pe care le are, dar are si cateva dezavantaje. Dous dintre ele sunt urmatoarele:

  • timpul mare in care se inchide vanzarea;
  • e destul de complicat sa gasesti „propovaduitorul” companiei tale si a servciilor sau produselor in cadrul companiei tinta;

Cu toate astea inseide sales esta o reteta de succes pe termen lung si ar trebui introdusa in strategia de vanzari a companiei.

Sunt tot mai multe companii care folosesc astfel de servcii, dar cei mai agresivi pe care ii vad in piata sunt companii care acorda beneficii (sub o forma sau alta) angajatilor din alte companii. De obicei, aceste companii incearca, si de foarte multe ori reusesc, sa transforme HR managerii din companii in inside sales pentru ei si serviciile lor.

Daca ti-a placut articolul citeste-l si pe acesta: Sales feedback

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.