Garatii piese auto

Am scris data trecuta un articol despre cum problemele cu piese auto si garantii piese auto va pot afecta sanatatea, timpul si banii (:) asta ca sa parafrazez o reclama de la tv). Asa cum va spuneam si atunci lucrurile sunt complicate, mult mai complicate decat am incercat eu sa povestesc in articolul ala. Si pentru ca sunt un om practic, mai mult decat un teoretician am sa va povestesc cum am rezolvat o problema de garantie cu un furnizor. De cele mai multe ori modul in care stii sa pui problema poate face diferenta intre succes si inssuces si de asemenea e important si ce parghii de negociere ai.

Succesul in ceea ce am sa va povestesc a fost dat de modul cum am pus problema, iar ei int-un final am cedat. Acum mai multi ani, cumparasem mai multe masini de la un dealer auto (nu am sa dau nume pentru ca nu asta e important). La una din masini, in perioada de garantie mi s-au defectat injectoarele (de fapt era prima dintr-un lung sir) si, bineinteles, ca am mers cu ea la service-ul  autorizat pentru diagnoza si rezolvarea problemei. A venit raspunsul: “Trebuiesc inlocuite injectoarele pentru ca sau defetat. Doriti asta sau nu?”. Ultima intrebare nu era una retorica asa cum era de asteptat ci era intrebarea care pregatea terenul ca sa-mi spuna ca de fapt nu le vor schimba pe garantie. Ceea ce au si facut, mi-au zis ca nu le pot schimba in garantie pentru ca s-au defectat din cauza motorinei, motorina care are o calitate slaba in Romania. Ok, cine a avut probleme cu injectoarele stie povestea asta, cred ca mai toti o folosesc, bazandu-se oarecum pe un mit din piata care zice ca motorina din Romania e proasta calitativ.

Le-am zis ca nu e nici o problema sa schimbe injectoarele ca le platim, dar sa imi scrie in fisa de contatare sau pe factura, sau sa imi dea o hartie oficiala ca motivul pentru care refuza garantia si pentru care s-au stricat injectoarele este calitatea slaba a combustibilului. Le-am spus ca folosind acea hartie de la ei vreau sa ma duc la furnizorul de combustibil si sa recuperez banii de la el. Raspunsul lor a fost ca nu imi pot da o astfel de hartie. Le-am zis ca sunt 2 variante: ori le schimba in garantie si n-am nici o problema, ori le platesc, dar in cazul asta doar cu acea hartie de la ei. Fara hartie nu pot accepta plata lor. Bineinteles ca au acceptat sa le schimbe in garantie neputand furniza o astfel de hartie. De ce nu au putut sau nu au vrut sa faca asta?

O astfel de hartie necesita nu doar vorbe ci sustinerea ei cu niste teste pentru combustibil, teste care sa le sustina afirmatia, teste pe care ei nu le-au facut. Fara un astfel de test, facut de un organism autorizat, nu poti sustine ca e prost sau bun combustibilul, iar furnizorul de combustibil sigur i-ar fi dat in judecata. Ulterior am aflat ca au fost alti dealeri auto care au facut astfel de teste pentru a oferi garantia si testele au iesit tot timpul bune pentru combustibil.

In astfel de situatii e ca la razboi: “care pe care”. De obicei nu conteaza numele brandului masinii, pentru ca marea majoritate incearca sa te “faca”, si de foarte multe ori reusesc, iar asta se intampla datorita faptului ca dumneavoastra nu sunteti specialisti in astfel de probleme si nu gasiti cea mai buna cale de a pune problema.

Dar, eu sunt aici si am ceva experienta asa ca va pot ajuta. 🙂

 

Un audit pe zona de logistica si operational cu un consultant de al nostru costa cat un laptop bun si, poti obtine o masina buna pentru echipa ta de vanzari (prin reduceri de costuri).
Contacteaza-ne prin email TRIMITE EMAIL
Consulta serviciile noastre de consultanta SERVICII CONSULTANTA
Abonamentele de consultanta: ABONAMENTE.



Vrei mai multe noutati de la noi? Inscrie-te la newsletter:
join our mailing list
* indicates required