Dilema mea-serviciile de comanda taxi

comanda taxi

comanda taxi

Eu am o dilema legata de serviciile astea de comada taxi si am sa va povestesc aici care e dilema. Am folosit foarte rar astfel de aplicatii, poate si datorita faptului ca merg rar cu taxiul, iar atunci prefer sa fac ocmanda telefonica, dar am contatat ca e destul de complicat telefonic.

Din ce am remarcat serviciile astea sunt gratuite pentru utilizator, dar soferii de taxi tebuie sa plateasca ceva taxe, cam asta ar fi modelul de monetizare. Ce nu inteleg eu este de ce tu, proprietar de firma de taxi, nu faci o astfel de aplicatie si sa o dai gratuit pentru toata lumea, atat utilizatori cat si taximetristi. Din punctul meu de vedere o astfel de aplicatie are beneficii enorme pentru un proprietar de firma de taxi, beneficii mai mari decat simpla taxa luata de la soferi, de aia se poate renunta la ea,

Care ar fi beneficiile?

  1. Platesti mai putini operatori telefonici si in felul asta reduci costurile cu un serviciu de call center, costuri care nu sunt neglijabile;
  2. Soferii tai raman cu mai multi bani in buzunar (si nu numai ai tai) nemaifiind nevoiti sa plateasca taxa la un astfel de serviciu tert
  3. cel mai important beneficiu este dat insa de faptul ca iti poti optimiza cursele si poti vedea care sunt zonele fierbinti si poti previziona tendinte. Desigur ca asta trebuie sa vina cu o analiza a datelor obtinute din aplicatie.

Ganditi-va cum ar fi ca sa stiti de unde ia concurenta comenzi, la ce ore, ce volum de trafic e acolo, ce curse e bine sa iei de acolo, adica catre ce zone (zone de unde ai din nou comenzi etc). Toate astea se pot face din aplicatie invizibil pentru utilizatori, prin prioritizarea comenzilor bune catre masinile tale sa le lasi pe cele care nu iti convin din punct de vedere optimizare altor companii.

Complementar cu acest beneficiu de optimizare se pot genera tot felul de alte servicii cu alti parteneri: de exemplu oameni care ies la masa si iau taxiul si se duc la anumite restaurante (li se poate sugera sa schimbe un pic ora ca sa stea mai putin in trafic sau sa schimbe restaurantul pentru ca dureaza mai putin comanda etc), oameni care se duc la shopping sa fie directionati catre anumite magazine etc… si lista poate continua. Toate astea se pot face direct in aplicatie, prin mesaje pe monitoare afisate in interiorul masinii sau pur si simplu prin discutia cu taximetristul. Analiza comportamentului utilizatorului poate duce la astfel de mesaje pesonalizate, mesaje care ar aduce beneficii mari unor proprietari de astfel de aplicatii.

Un alt tip de serviciu ar fi plata unui abonement in avans si pastrarea banilor in contul virtual si folosirea lor pe masura ce foloseste serviciile, iar asta aduce alte beneficii mari de predictibilitate unor astfel de business-uri, care de obicei sunt impredictibile.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.