Cum profitabilizezi o afacere de transport

O afacere de transport este, de cele mai multe ori, o afacere extrem de grea. In experienta mea de consultant de business pe zona de logistica transport am vazut o singura afacere mai complicata si mai solicitanta decat cea de transport: afacerea de curierat. Afacerea de curierat este in esenta tot o afacere de transport, dar care restrictii mult mai mari.

Datorita marjelor mici cu care se lucreaza in transport, datorita schimbarilor legislative si presiunilor pe pret, o afacere de transport este grea si este greu de profitabilizat. Discutam aici despre a lucra legal, despre o afacere de transport care isi plateste soferii legal si care cumpara combustibilul legal.

Cum se poate profitabiliza?

Ca orice afacerea si afacerea de transport respecta aceleasi reguli de profitabilizare (sa le zicem asa): trebuie sa ai venituri si aceste venituri sa fie mai mari decat costurile pentru a obtine o marja de profit. Cu cat veniturile sunt mai mari decat costurile cu atat profitul e mai mare.

Principalul loc unde trebuie umblat sunt veniturile, deci daca ar fi sa concentrez eforturile de profitabilizare a unui business de transport aceste eforturi ar trebui sa fie concentrate in proprotie de 60-70% in zona de venituri, iar restul de 30-40% in zona de costuri. In zona de venituri eforturile trebuiesc concentrate in a mari pretul mediu pe kilometru. Chiar daca vi se pare greu sau imposibil de facut eu am aplicat la unul din clientii mei o astfel de strategie care a date rezultate foarte bune, obtinand in 8 luni o crestere a pretului mediu pe kilometru de 5%. in principiu, strategia si eforturile constau in a mari baza de date de potentiali cleinti.

Strategia asta de profitabilizare a unei firme de transport are 2 pasi importanti, fiecare dintre pasi avand termene clare de implementare si actiuni concrete care se desfasoara inlantuit.

Pasii strategiei

De obicei, majoritatea firmelor de transport sunt captive unuia sau 2 clienti principali, si, tot de obicei, acesti clienti principali, sunt case de expeditii. Primul pas este sa largiti baza de clienti pentru a putea oferi optiuni de alegere a curselor, reusind astfel sa nu mai fiti blocati in aceleasi curse care va ofera preturi din ce in ce mai mici. Exitenderea bazelor de date de clienti se face folosind bursa de transport. O sa scriu intr-un alt articol cum faceti asta, pentru ca nu e varianta clasica pe care o stie toata lumea, aceea de a pune curse acolo, dar implica si aceasta varianta clasica.

Al doilea pas este sa treceti de casele de expeditie si sa ajungeti direct la clientii finali. Principiul este urmatorul: clientul final plateste casei de expeditie un pret, iar casa de expeditie va plateste pe voi din aceiasi bani dati de cleint, dar trebuia sa-i ramana si lui ceva. De obicei, acest ceva este de 5-10% in conditiile in care tot voi faceti cursa. Daca treceti de casa de expeditie si mergeti direct la clientul final veti castiga 3-7% in plus pe pretul pe km fata de acum. Ca sa reusiti in acest pas va trebuie o tactica specifica de implementat, tactica care vizeaza comunicarea directa cu clientul oferindu-i constant subiecte interesante care sa il mentina conecatat cu tine. Asta inseamna crearea unui blog si trimiterea de newsletter. Trimiterea de neswletter este cheia primului pas al strategiei, de asemenea.

Un pas intermendiar care se aplica in primul pas este sa renuntati la cursele toxice, asta presupune sa le identificati si apoi sa incepeti sa renuntatii la ele.

Concluzie

Fiecare dintre pasii prezentati mai sus pot fi aplicati si in compania ta si rezultatele vor aparea dupa 4-6 luni in functie de rapiditatea cu care ii implementezi (ii putem implementa impreuna daca nu stii cum) si de modul in care controlezi lucrurile ca ele sa se intample.

Toate astea vor duce la profitabilizarea firmei tale de transport, conditia esentiala fiind ca tu sa vrei sa implementezi si sa faci lucrurile in ordinea care trebuie, O sa mai urmeze si alte articole pe tema asta, ce trebuie sa retii este ca acum foarte multe companii de transport nu folosesc internetul ca si canal de promovare, eu am facut asta la un client iar rezultatele au fost spectaculoase cu toate ca la inceput nimeni nu prea credea in proiect. Gandeste out-of-the-box si ai sanse mult mai mari sa-ti profitabilizezi afacerea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.