Consultanta management – optimizare de procese partea 2

Da ca nu ai citit primul articol ai acestei serii te rog sa-l citesti aici si abia apoi sa-l citesti pe acesta, asta ca sa intelegi ce e cu consultanta in management si cu optimizare de procese in compania ta.

In articolul ast o sa discutam despre:

  • cum ar trebui sa-ti alegi un furnizor de astfel de servicii;
  • cum iti dai seama ca va functiona in business-ul tau ci ca optimizarea de procese te va ajuta;

Celelalte 2 puncte au fost discutate in articolul anterior (cel d ecare iti vorbeam la ineputul articolului):

  • ce inseamna optimizare de procese si de ce e necesar sa faci permanent asta;
  • cu ce ajuta optimizare de procese afacerea ta;

Sa incepem sa va dezvolt subiectele.

Cum aleg un furnizor de servicii de consultanta in management pentru optimizare de procese?

Sunt foarte multi furnizori pe domeniul asta, daca dati o cautare pe internet o sa gasiti o parte din acesti furnizori, cu toate astea procesul asta nu e unul simplu, dar sunt cateva reguli generale care pot fi urmate pentru a fi siguri ca obtineti rezultatele pe care le doriti. Iata cateva din aceste reguli explicate ca sa le intelegeti.

1. Ar fi bine ca persoanele care fac proiectul sa aiba experienta practica in a lucra in companii de diverse tipuri si diverse marimi. Dupa cum vedeti aici nu discut despre companie si experienta ei, pentru ca nu „compania” face lucrurile, lucrurile si optimizarile sunt facute de oameni. Oamenii care lucreaza in consultanta de obicei au experienta in domeniul asta, dar nu au experienta practica in a lucra in companii, iar asta este definitoriu daca ma intrebati pe mine. Ideea de baza este ca toate solutiile de optimizare trebuiesc adaptate si implementate in compnia voastra, iar succesul depinde de modul de implemntare si de modul in care consultantul stie sa lucreze cu oamenii vostri, iar pentru asta trebuie sa inteleaga in amanunt cum se petrec lucrurile la tine in companie. alfel e complicat sa obtineti rezultate.

2.E recomandat sa eveluati din discutiile preliminare cum s-au implementat alte proiecte de consultanta de managment la alte companii, cat timp a durat, care au fost problemele si cum au fost depasite. Asta va da un indiciu despre modul de abordare a proiectului (de exemplu daca consultantul sau firma vine se va spune ca trebuie sa schimbati tot ca nimic nu e bine la voi sau ca au facut schimbari majore in timp scurt in alte companii, deja trebuie sa aveti un mare semn de intrebare cu privire la consultanta pe care o sa v-o acorde, sau daca vin si va spun ca va maresc si vanzarile si va micsoreaza si costurile in acelasi timp), iar modul de abordare al proiectului este factorul definitoriu in a iesi sau nu un proiect. Extrem de multe proiecte esueaza si nu obtin rezultate pentru ca modul de abordare nu este unul adaptat companiei tale. Sa taie costuri si sa dea omeni afara stie oricine, sa faca reduceri de costuri destept si sustenabil e mult mai complicat decat a taia in carne vie.

Cu ce te ajuta consultanta de management – optimizarea de procese in compania ta?

Toti liderii si formatorii de opinie din business spun ca daca doresti crestere santoasa pe termen lung solutia este marirea productivitatii. Orice companie care nu se focuseaza pe marirea competitivitatii pe termen lung se duce pe calea catre falimeant. Consultanta de management optimizarea de procese este un proces permanent pentru ca te ajuta in orice perioada din viata companiei tale te-ai afla. Mai mult, asta devine un instrument competitiv extrem de puternic fata de concurenta ta, instrument competitiv pe care concurenta ta nu il poate copia foarte usor.

Consultanta de management – optimizare de procese te ajuta in perioadele de bum economic. E surprinzator, dar asa este. De obicei in astfel de perioade nimeni nu se gandeste la optimizari operationale ci toata lumea se gandeste cum sa vanda mai mult si mai repede. Ignorarea optimizarilor operationale este o gresela care isi va arata fata rea in momentul in care crestereae conomica va fi franata, iar atunci vei fi nevoit sa te uiti in curte si sa vezi ce nu merge bine operational si unde poti reduce si optimiza. Optimizarea de procese in perioadele de crestere te fac sa maximizezi profitul vanzand mai mult cu costuri mai putine.

Consultanta de management – optimizare de procese te ajuta in perioadele de criza. Atunci cand vanzarile scad, scade si profitabilitatea, iar asta te obliga sa reduci costurile. In astfel de situatii trebuie sa ai grija cum faci asta si cand, cu cat te apuci mai repede cu atat e mai bine si mai lin procesul (asta daca nu e o activitate permenenta in firma). De obicei costurile nu se regleaza odata cu scaderea vanzarilor ci au o perioada de delay, iar aceasta scadere nu e tot timpul proportionala pentru ca scarea de vanzare nu inseamna scadere de volum de marfa (de exemplu: scaderea de vanzare poate insemna aceleasi cantitati de produse dar la pret mai mic).

Mai sunt multe de spus, iar daca vrei sa alfi mai multe putem sa discutam oricand din mod mai formal (sau informal).