Consultanta logistica construire depozit nou

consultanta logistica construire depozit no
consultanta logistica construire depozit no

O sa vedeti in acest articol de ce e bine sa achitionezi un serviciu de consultanta logistica construire depozit nou. Ceea ce vei citi in continuare se aplica si pentru reamenajarea unui depozit nou.

Un scurt rezumat al acestui articol:

  • ce variante ai cand iti construiesti un depozit nou sau il reamenajezi;
  • de ce e bine sa alegi varianta cu consultanta logistica costruire depozt nou

Ce variante ai cand iti constuiesti sau amenajezi un depozit nou

Lucrurile sunt simple, iar variantele sunt la fel de simple:

-prima varianta este sa lucrezi singur, cu echipa interna. Pare cea mai ieftina, dar nu e;

-a doua varianta e sa folosesti un serviciu de consultanta logistica pentru construire depozit nou (sau mutare intr-un depozit nou). Varianta asta pare mai scumpa, dar in final e cea mai ieftina.

O sa le iau pe fiecare in parte sa vi le explic ca sa intelegeti care vi se potriveste.

Prima varianta e cea in care lucrezi sigur. Nu te costa nimic, doar ceva timp si ceva munca. Ai deja oamenii, ii pui la munca si iese treaba. Hai sa vedem ce ai de facut.

In primul rand ar trebui sa construiesti depozitul, daca nu il ai, daca il ai mergi pe ce ai. Despre constructia unui depozit nou nu dezvolt aici pentru ce deja am dezvoltat in articolul asta: Cum construiesti un depozit nou.

Dupa care te apuci si chemi furnizori de rafturi, ei se apuca si masoara sau le dai tu schitele si iti fac niste aranjamente. Ei muncesc tu nu platesti nimic. Genul asta de consultanta e gratis la ei in ideea ca le vei cumpara produsele. Dupa care chemi niste furnizori de echipamente (stivuitoare si restul) negociezi cu ei, alegi in functie e rafturi si gata. Si asta e gratis nu te costa nimic. Pare simplu dar nue chiar asa.

La final ai totul gratis si cumperi echipamentele, rafturile si totul e finalizat dai drumu la treaba. As aface toata lumea, asa e cutuma in piata. Gratis, fara sa platesti nimic. Asta e doar o iluzie. Citeste mai departe sa vezi de ce.

Care e problema cu modul asta de lucru

In primul rand cei cu rafturile si cei cu echipamentele castiga bani daca iti vand tie produsele. Cu cat mai multe si mai scumpe cu atat mai bine. Deci, modul in care fac ei calculele este strict bazat pe eficienta lor primordial si abia apoi pe a ta. Deci, eficienta ta e pe locul 2, ar fi si anormal sa fie altfel.

In al doilea rand nimeni nu coreleaza astea cu flusurile de marfa din depozit pentru a gasi cele mai optime solutii. Asta nu te costa la inceput, dar, te va costa in fiecare luna dupa ce incepi munca. O aranjare proasta a rafturilor si o alegere neinspirata a echipamentelor te va costa timp suplimentar si asta duce la mai muti oameni si bani mai multi in fiecare luna de exploatare. Asta daca vei gasi usor oamenii aia suplimentari de care ai nevoie pentru ca e problema acum cu oamenii.

Ceaa ce am spus mai sus nu ia nimeni in calcul cand face aranjamentul si cand iti propune utilajele.

in al treilea rand nimeni nu iti face calcule de ROI ca sa vezi care e solutie e mai buna economic (calcul corelat cu fluxurile din depozit ca sunt importante, ai vazut mai sus).

Cine iti face toate astea? Le poti face tu sau…….poti alege un consultant speicalizat si cu experienta in astfel de proiecte.

Varianta consultant logistic 

Serivicul asta costa. Nu e ieftin, costa intre 1000 si 15.000 de euro in functie de complexitatea proiectului. Consultantul nu iti vinde nici echipamente, nici rafturi, dar vinde cunostiinte si experienta. 

In astfel de proiecte noi corelam datele de stocuri, estimari viitoare, tipuri de produse si fluxuri ca sa gasim cea mai buna aranjare de rafturi. Iar apoi sa iti dam solutii de echipamente potrivite si utile pentru tine. Si facem si calcule ca sa vezi care solutie e mai buna.

In final se pot salva de la cateva zeci de mii de euro la cateva milioane de euro. Intr-un astfel de proiect ai sa vezi ca, uneori cel mai scump furnizor de rafturi, este de fapt cel mai ieftin si ca aranjamentele propuse de noi difera de cele ale furnizorilor de rafturi. Asta se intampla pentru ca noi avem alte criterii de eficienta atunci cand facem aranjarile de rafturi, iar aranjarea rafturilor este un rezultatal unor procese anterioare si al unor calcule. Criteriile noastre de aranjare sunt ca tu sa fii eficient inachizitie si in operational, dupa ce incepi treaba. Asta e prioritatea si u avem alta, asa cum au ceilalti.

La final suma platita consultantului se intoarce in buzunarul tau de minim 3 ori mai mult ca reduceri si ca spor de eficienta.

Exista si varianta sa faci singur, dar aici o sa ai probleme de expertiza si experienta, de colectare, corelare date, calcule de roi si etc.

Stiind asta ce alegi : sa faci singur sau sa alegi un serviciu de consultanta logistica construire depozit nou?

Daca ti-a placut articolul sigur iti va placea si urmatorul: Fisier calcul cost depozitare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *