Ce restrictii am la alegerea unui cod de bara

alegerea unui cod de bara

alegerea unui cod de bara

Alegerea unui cod de bara este o activitate destul de simpla si se poate face de catre angajatii dumneavoastra care sunt specializati in logistica. Daca nu  se descurca nu ne puteti solicita noua ajutorul.

Urmatoarele lucruri le vei afla daca vei citi articolul pana la capat:

  • reguli care stau la baza alegerii unui cod de bara;
  • ce tipuri de coduri de bara poti folosi
  • cum se protejeaza marii retailerii de dublarea codurilor

Reguli care sta la baza alegerii unui cod de bara

Sunt cateva reguli care stau la baza alegerii codului de bara corect si util voua. In primul rand trebuie sa decideti daca aveti nevoie de un cod de bara unidimensional sau bidimensional (cel matrice care se mai cheama si QR code).

Codurile bidimensionale sunt cele care va pot stoca o cantitate mai mare de informatie. Trebuie sa retineti ca nu toate cititoarele de cod de bara pot citi codurile bidimensionale, iar acelea care pot citi sunt mai scumpe. De asemenea, trebuie sa retineti ca la marii retaileri la punctele de receptie au, de obicei, cititoare de coduri de bara unidimensionale.

Daca o sa alegeti (in mod cert asta veti alege) coduri de bara unidimensionale trebuie sa retineti ca sunt si ele de mai multe tipuri. Aceste tipuri pot inregistra mai multa sau mai putina informatie. Aveti aici un articol din care o sa intelegeti ce face fiecare tip de cod de bara ca sa alegeti in mod stiintific.

Ce tipuri de coduri de bara poti folosi

Codurile de bara pot fi:

-coduri interne, pe care le folositi dumneavoastra in interiorul organizatiei sau

-coduri care pot fi folosite si in exteriorul organizatiei.

Pentru a putea fi folosi codurile in exteriorul organizatiei ar trebui ca codurile dumneavoastra sa fie unice si sa nu se suprapuna cu alte coduri. Altfel vor aparea probleme la comercianti si softurile nu vor putea face diferenta intre produse. Ccu toate astea unele firme folosesc codurile generate intern si pentru proddusele care le livreaza la clienti.

Pentru asta trebuie sa cumparati coduri de bara unice. Exista o organizatie internationala care gestioneaza aceste coduri de bara. Ei ofera coduri de bara unice pentru fiecare produs. Puteti gasi siteuri de peccare sa cumparati la o simpla cautare pe google.

Astfel de coduri de bara costa intre 0.5 dolari si 10 dolari/cod de bara in functie de numarul de coduri de bara pe care le achzitionati. Din ce stiu eu la un volum de 10.000 de coduri de bara cumparate codul scade la 0.5 dolari pe bucata.

Cum  se protejeaza marii reatileri de dublarea codurilor

Pentru a evita situatii de suprapuneri de coduri, marii retaileri practica un alt sistem si anume:

-genereaza ei coduri de bare pentru fiecare nou produs pe care voi il listati la ei in retea.

Ei fac asta pentru a se asigura ca produsele au un cod unic de bara, deoarece au constatat ca nu toti furnizorii lor cumpara coduri unice.

Mai sunt si alte limitatri de care trebuie sa tineti seama atunci cand doriti implementarea de coduri de bare. Acestea tin de limitarile fizice de tiparire, adica de dimensiunile fizice ale locului unde se va tipari codul de bare si de materialul pe care se va face.

Materialul e mai putin important. De cele mai multe ori, se lipesc pe produse etichete autocolante care sunt facute sa se lipeasca pe orice fel de material.

Ca si concluzie: daca aveti nevoie de ajutor contactati-ma. Eu sunt aici ca sa va pot ajuta in orice probleme de logistica. Aveti datele de contact in partea de sus a paginii. Un email sau un telefon ne va pune in contact si eu va voi ajuta cu mare placere.

Mult succes in alegerea unui cod de bara potrivit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *