Career path-evolutia in cariera

career path
career path

Career path inseamna in romana calea in cariera si este ceva ce trebuie sa ai tu personal, dar trebuie sa aiba si firma pentru tine. Un scurt sumar al acestui articol:

  • ce este si de ce e importanta career path;
  • cum aplici asta in logistica

Ce este si de ce e importanta career path

Calea in cariera sau career path este o strategie pe care trebuie sa ti-o creezi singur. Asta inseamna sa stii ce vrei sa ajungi in cariera ta si cum faci sa ajungi acolo. Adica un plan, pas cu pas. 

Trebuie ca fiecare pas sa ti-l planifici si sa stii in fiecare moment al carierei tale unde esti, ce iti trebuie sa evoluezi si ce trebuie sa faci sa ajungi acolo. Asta nu inseamna ca trebuie sa schimbi firme, dar nici nu inseamna ca trebuie sa stai doar la o firma. 

Inseamna ca trebuie sa iti evaluezi situatia in permenenta si sa faci actiuni care sa te duca acolo unde vrei sa ajungi. Cam asta e pe scurt.

Ca si companie, daca vrei sa iti tii angajatii ar trebui sa ai un astfel de plan. El, planul, e util tot timpul, dar e mult, mult mai util in situatiile de criza de personal. Asta, planul asta, iti va da un avantaj competitiv major fata de alte companii care nu au asa ceva. Asta ii arata angajatului stabilitate, planificare, faptul ca vrei sa investesti in el etc…

Adica ii arata niste chestii pe care altii nu le au si care ii dau lui incredere si stabilitate. Planul asta, career path pentru fiecare pozitie in parte nu e o promisiune pentru angajat e o traiectorie pe care el o poate controla si il ajuta sa se proiecteze in viitor.

Cum poti aplica asta in logistica

Pentru ca noi aici discutam despre logistica ar fi bine sa aplicam asta in logistica. Vreau sa va spun de la inceput ca primul blocaj in creearea unui career path este imposibilitatea de evolutie in companie a oamenilor. Structur arganizationala e creata in asa fel incat blocheaza asta. In multe companii se stie asta, atat oamenii cat si firma stiu asta, dar e bagata sub masa.

Mai rau este ca se stie ata si nu se incearca sa se corecteze. 

De exemplu: sa facem career path pentru un angajat manipulant marfa in depozit. De obicei, in foarte multe companii el vine, se angajeaza manipulant marfa si moare manipulant marfa. „Moare” nu fizic ci profesional. Evolutia pe care o vad ei este sa fie tot manipulant marfa, dar la o companie mai mare si mai vestita.

Compania stie ca nu ii poate oferi altceva mai mult decat manipulant marfa si il lasa asa. Adica sa viseze la urmatoarea companie. Compniaa inceacra sa il tina pana cand apare visul. Cand apare visul incearca sa-i mai mareasca salariul ca sa-l mai tina pana la urmatorul vis. 

Cum ar fi, de exemplu, daca el se angajeaza manipulant marfa, iar urmatorul post pe care ar putea sa mearga este picker junior, dupa care picker, apoi picker senior, apoi receptioner, apoi sef de echipa, apoi….sef de tura, sef depozit, trainer, controller etc. Bineinteles ca toate astea trebuie sa fie asociate cu bani si alte beneficii. Beneficiile tin de statut, de pozitia intre ceilalti din depozit, de pozitia in gasca lui de prieteni, de bani, de zile de concediu etc. 

Concluzie…

De obicei oamenii de pe astfel de pozitii, dar nu numai, au un orgoliu marit care ii „ajuta” sa ia decizii. De exemplu: un strungar nu va vrea niciodata sa fie manipulant marfa, un manipulant marfa om de serviciu si asa mai departe.

Odata cu career path vine si planul de training, vine si partea de dezvoltare abilitati etc. E greu? Sigur nu e un exercitiu simplu de facut si nici de implementat. 

Daca doar il faci si oamenii vad ca nimeni ne merge pe „cale” e nasol, daca il faci si il implementezi prost iarasi e nasol. De asta career path trebuie sa fie o chestiune strategica.

Daca ti-a placut articolul te rog citeste-l si pe urmatorul: Hagi si managementul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *