Cand imi iau masini noi de transport

In viata unei firme de traansport se pune des problema: cand imi iau masini noi de transport. Daca o sa citesti articolul asta pana la capat vei afla urmatoarele:

  • cum se procedeaza acum la firmele de transport
  • cum ar trebui sa raspunzi la intrebarea cand imi iau masini noi de transport

Cum se procedeaza acum la firmele de transport

De obicei la firmele de transport se achizitioneaza masini noi in urmatoarele scopuri:

  • inlocuire masini vechi, adica reinoire parc auto;
  • dezvoltare companie prin extinderea flotei;

Inlocuirea masinilor vechi este foarte simplu de facut si simplu de luat decizia, sau cel putin asa pare. Si aici, ca sin cazul extinderii flotei, decizia se ia insa ….dupa ureche. Adica…cineva din companie vine si zice ca le mai trebuie masini ca alea s-au invechit. Si aduce argumente cu nr de km mare, nu mai arata bine etc. De obicei argumente ok. Nu o sa insist foarte mult pe chestia asta, dar decizia se poate lua pe date. O sa scriu un alt articol despre asta.

Extinderea flotei e o alta discutie. De obicei se face, la fel ca si in cazul reinnoirii, …dupa ureche. Cateodata vine proprietarul si zice ca a mai luat niste masini si ca trebuie sa le gasim de lucru si la astea noi.:) Alta data vine un director din companie si zice ca ar mai avea nevoie de masini pentru ca nu mai face fata cu astea existente. Nu mai face fata asta e la nivel de …vorbe si simtiri ale uneia sau mai multe persoane din companie.

Eu as sa va spun in continuare cum as face eu asta si pe baza a ce date as lua decizia.

Cum ar trebui sa raspunzi la intrebarea cand imi iau masini noi de transport

In primul rand extinderea vine dintr-o necesitate, asta e clar. Cea ma sanatoasa necesitate vine de la clienti. Asta inseamna, in cazul transportului, ca ai comenzi care nu le poti efectua din lipsa de masini. Asta este cea mai santoasa din punctul meu de vedere. O sa va explic de ce.

A doua necesitate vine din strategia de dezvoltare a firmei, atata timp cata aceasta strategie exista si e definita. Dar asta e cu risc mare si ca sa functioneze ai nevoie de resurse mai mari decat cele necesare achizitionarii de masini noi.

Comenzile care vin de la client si pe care nu le poti onora este cea mai sanatoasa sursa de dezvoltare. Asta pentru ca inseamna o cerere directa care nu are la momentul actual oferta. Inseamna bani pierduti pentru tine. Pentru a vedea asta insa trebuie sa captezi acele comenzi pierdute si apoi sa le analizezi. Analiza identifica motivul real de pierdere a lor si posibilitatea viitoare de a le onora.

In marea majoritate a companiilor comenzile neonorate nu se campeaza. Adica ceea ce imi cere clientul sa fac si eu nu pot nu apar nicunde. Asta este o resursa de informatii extrem de utila si comenzile astea trebuiesc captate. Cum , cand, cum sa face analiza intr-un alt articol.

Dezvoltarea strategica a firmei de transport

Asta e cu risc asa cum spuneam. Asta inseamna identificari de potential nou. Potential nou in piata in care operezi deja sau in alte piete adiancente. Pentru a penetra acele piete sunt necesare resurse. De obicei resurse de marketing si vanzare, adica exact acele resurse pe care companiile de transport chiar daca le au nu le folosesc bine.

Cei care lucrati in bransa stiti deja asta si stiti ca e delicat si problematic sa intri pe piete noi si sa convingi alti cleinti sa lucreze cu tine.

Daca ti-a placut articolul te incit sa le citesti si pe urmatoarele: Folosire email pentru dezvoltare transport

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *